Moet elke thrash plaat tegenwoordig direct linken aan de jaren tachtig? Het Canadese Wreck-Defy heeft het in zijn promoplaatje ook over een jaren tachtig geluid, maar wat ons betreft kleuren de heren toch wel meerdere vakjes. De moderne productie maakt een old-school geluid al heel moeilijk en meerdere nummers hebben wat groove zoals Accuser dit ook sedert hun comeback gebruikt. Ook zijn er meerdere nummers die een meer melodieuze benadering hebben. Zo nam ‘Angels And Demons’ ons mee naar de tijden waarin thrashbands moesten opboksen tegen de grunge-golf en daarmee hun geluid wat toegankelijker maakten. Ook ‘The Divide’ slaat die richting in, en zo zijn er wel nog voorbeelden op ‘Remnants Of Pain’ te vinden. Eerlijk gezegd zijn we er wel voor te vinden, aangezien er nog weinig thrashers dit proberen, al hebben ze ook headbangers als 18oz of Chrome, Art of Addiction en Broken Peace. De leden van dit gezelschap kennen dan ook de klappen van de zweep en speelden vroeger nog in Annihilator, Testament, Solstice en Demolition Hammer. Die eerste twee mag je zekers als invloed rekenen en zelf zou ik daar graag Sanctuary aan toevoegen. Troef van de band is de stem van Aaron Randall, die je tevens kan horen op ‘Set The World On Fire’ van Annihilator. Toch heeft die een eigen klankkleur, en geeft eigen invulling aan het geluid. Ook het salvo aan riffs als de muzikaliteit en groei in songschrijven maken dit album best wel interessant, al zullen puristen van het genre wat meer moeite moeten doen.
Levi De Luycker (82)
Inverse Records
Tracklist: 1.Killing The Children 2. Broken Peace 3. Riverview 4. Looking Back 5. 18 oz. Of Chrome 6. The Divide 7. Art Of Addiction 8. Angels And Demons 9. Blackened Cloth